• e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Antalya

Valilikler

T.C. Finike Kaymakamlığı
T.C. Finike Kaymakamlığı
T.C. Finike Kaymakamlığı
  • KAYMAKAMLIK
    Kaymakam Kaymakamlık Birimleri İlçe Protokol Listesi İmza Yetkileri Yönergesi Tarihçe Kurumsal Kimlik
  • FİNİKE
  • MAHALLİ İDARELER
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Kamu Hizmet Standartları
  • GÜNDEM
    Haberler Duyurular
  • İLETİŞİM
°C
8
Mart2021
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • KAYMAKAMLIK
    • Kaymakam
    • Kaymakamlık Birimleri
      • İlçe Yazı İşleri Müdürlüğü
    • İlçe Protokol Listesi
    • İmza Yetkileri Yönergesi
    • Tarihçe
      • Görev Yapmış Kaymakamlar
    • Kurumsal Kimlik
  • FİNİKE
  • MAHALLİ İDARELER
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
      • Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Müdürlüğü
      • İlçe Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü
    • Kamu Hizmet Standartları
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Duyurular
  • İLETİŞİM
 

112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü - Genel Emir

11.02.2021
T.C.
FİNİKE KAYMAKAMLIĞI
 
GENEL EMİR
 

Kamu düzeni ve güvenliği, kişi sağlığı ve güvenliği, toplum sağlığı, su kaynakları ve sulak alanlar ile doğaya yönelik ani tehditler ve mala yönelik zararları içeren durumlarda vatandaşlarımızın tüm acil çağrılarına tek numara üzerinden erişim imkanı sağlamak için acil yardım çağrıları numaraları tek numara “112” altında toplanarak 112 Acil Çağrı Merkezleri kurulmuştur.
Antalya 112 Acil Çağrı Merkezi; acil yardım çağrısı aldıktan sonra en kısa sürede ulaşabilme, vakit kaybı ve koordinasyon bozukluklarından dolayı meydana gelebilecek can ve mal kayıplarının önüne geçilebilme konusunda üstün gayret göstererek çalışmaktadır.
Ancak 2020 yılında Antalya 112 Acil Çağrı Merkezine gelen çağrıların % 62'sinin acil çağrı merkezinin kuruluş amacıyla ilgili olmadığı sistem kayıtlarından anlaşılmaktadır. Bu durum; kamu düzeni ve güvenliği, kişi sağlığı ve güvenliği, toplum sağlığı, su kaynakları ve sulak alanlar ile doğaya yönelik ani tehdit ve mala yönelik zararları içeren gerçek durumlara zamanında, etkin ve verimli şekilde müdahale edilmesinde zorluk oluşturmaktadır. Bu tür olumsuz durumların önüne geçilebilmesi amacıyla Kaymakamlığımızca İl İdaresi Kanunu’nun 32/ç maddesi gereğince;
1. 5326 sayılı Kabahatler Kanunu’nun 42/A maddesinde düzenlenen “asılsız ihbar” kapsamında bulunmayan ve 112 Acil Çağrı Merkezine herhangi bir ihbarda bulunmaksızın; çağrı alıcı ya da çağrı yönlendirici personelin sözlü taciz, küfür içerikli konuşma, müzik dinletme, sürekli sessiz çağrı bırakma vb. şekilde meşgul edilmesi, görevini yapmasının engellenmesi, çalışma veriminin düşürülmesi ve acil yardım hizmetlerinin sunulmasında zaman ve kaynak kaybına neden olan aramaların “gereksiz çağrı” olarak değerlendirilerek yasaklanmasına,
2. Antalya 112 Acil Çağrı Merkezince; Kabahatler Kanunu’nun 25. maddesi kapsamında gereksiz çağrılarla ilgili tutulan ve Kaymakamlığımıza tevdi edilen tutanaklara istinaden, Antalya 112 Acil Çağrı Merkezini gereksiz çağrı ile meşgul ederek kabahati işleyen kişiler hakkında kolluk kuvvetlerince İl İdaresi Kanunu’nun 66. maddesi ve Kabahatler Kanunu’nun 32. maddesi gereğince idari yaptırım uygulanmasına;
        Karar verilmiştir.
 
        Kamuoyuna saygıyla duyurulur.
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 
  • Resmi Gazete
  • Sıfır Atık Projesi
  • Açık Kapı Projesi
Yeni Mahalle Şerbetçi Bulvarı No:37
0242 855 10 05